måndag 9 februari 2015

uteritt själva

Det var härligt väder idag. Sol och vindstilla. Isen på vägen var mjuk och bräcklig i värmen, det var åtminstone inte glashalt.
  Jag tog ut Freja på en lugn eftermiddagstur. Hon var lugn och positiv från första början. Stod helt still när jag hoppade upp. Ingen stress.
  Vi fick en fin tur med mest skritt. Jag hoppade på och av henne säkert tre fyra gånger under ridturen. Hon var helcool, stod som ett ljus. Jag ville leda henne där det kunde vara halt.
  Vi red över stockarna jag lagt ut över stigen inne i skogen. Hon blir lite stressad av att vara off road, men det går bättre och bättre. Hon vet väl inte riktigt vad som förväntas av henne.
  Det kom en bil när jag ledde henne längs vägen hemåt. Freja var exemplarisk, följde med
mig till sidan av vägen och stod still med mig där medan bilen passerade.
  Vi fick en liten galopp på ängen vid fårhagarna. Det är så underbart med en häst som bjuder och vill... Hon saktar av så fort jag ber henne. Men det vat skoj!
  Det var en lite trött och svettig häst som kom hem till stallet med en helnöjd matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar