Igår gjorde vi blandade övningar från marken jag och Freja. Sidvärtes, både skänkelvikning och inledning till öppna. Det gick skapligt.
Sedan longerade jag henne över fyra cavaletti i solfjäder på volten. Ena varvet gick lätt, det andra var svårare. Hon snubblade och sprang helst förbi. Efter första lyckade omgången i trav i höger varv brör jag passet och avslutade. Då hade hon fått mycket nytt att tänka på.
Det var en lugn och trevlig häst. Ingen galopp och ingen inspänning idag, det räckte med bommarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar