Idag red vi ut i skogen tillsammans med Sara och Rouke. Freja var pigg och glad. Det fanns massor att titta och lukta på. Träden som blåst omkull i stormen förra helgen var läskiga. Så såg det inte ut sist!
Vi var ute i över en timme, men jag satt ju inte på henne hela tiden, utan växlade mellan att rida och leda. Vi hoppade över vattenfyllt litet dike, klättrade lite och tog en bra galopp - det var Frejas bästa stund! Oj, vad kul det var att få springa fort med matte på ryggen! Hon hade gärna galopperat mera...
Det var en trött tjej som traskade efter matte hem. Imorgon blir det vila.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar