onsdag 14 januari 2015

ridning med galopp

Ikväll red jag Freja i kanske 20 min i paddocken, som tinat upp och faktiskt gav ett bra underlag. Passade då på att introducera några långsidor med galopp på en rätt pigg häst. Hon gjorde bra ifrån sig. Fattade galopp i början av långsidan och galopperade kanske sju språng innan vi lugnt bröt av till trav igen. Jag mest drev på henne tills hon fattade galopp, och gjorde en galoppskänkel samtidigt som hon fattade. Vet inte om det är så man gör, men jag tror det.
  Hästen var lite okoncentrerad och pigg idag, men det var inga större dumheter. Vi gjorde halt, svängde och började rida med lite stöd på tygeln i både skritt och trav. Hon tuggar fint på bettet och söker lite stöd. Krökte rentutav på nacken några steg :) Hon har börjat hitta fin balans nu under ryttare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar