Idag var en utmaningens dag. Jag tog ut Freja helt ensam längs skogsvägen. För andra gången helt själva.
Det regnade och blåste, vägen var täckt av halvsmält issörja och från träden rasade sjok av blötsnö. Inte något mysigt väder således. Vad gör man inte? En ledig dag får utnyttjas.
Hästen tyckte det var konstigt att gå iväg helt själv. Hon var spänd och nervös, men hon lyssnade på mig. Inga tokryck och inga dumheter. Vi travade, gick upp i skogen och klev över stockar. Jag hoppade av och på henne. Och vi kom hem på samma ordentliga vis som vi gav oss av. I skritt med mig på ryggen.
Duktiga Freja.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar