fredag 9 januari 2015

bommar skritt och trav

Efter en dags vila blev det jobb på linan för Freja, med fyra bommar i solfjäder som hon fick både skritta och trava över i båda varv när jag longerade henne i paddocken. Första gången med så många bommar. Vi har kört tre förut. Freja älskade det! Hon fick lite att jobba med huvudet över. Det gick hur bra som helst. Duktig häst!
  Nu fungerar det allt bättre med kommandona vid longeringen. Hon saktar av till skritt på sakta aaav, och stannar på ptrrrroo. Och travar på traaava. Och håller sig ute på löpvolten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar