Freja fick två träningspass idag. Först lasttträning, vilket hon klarade galant. Jag lastade på och stängde om henne med hjälp, men lastade av henne själv. För första gången. Men vi har tränat utanför transporten på att stå still och backa när jag säger backa. Freja var lite nervös men väntade ändå på min signal och backade ut försiktigt medan jag väntade vid sidan av rampen. Jätteduktig häst!
Senare blev det ett ridpass i paddocken. Jag hade med mig en lugn och positiv häst ut i den halvt frusna paddocken på kvällen. Hon skrittade, travade, gjorde halt och gick över bommar i skritt åt mig utan bekymmer. Hon har börjat lyssna fint på små, lätta hjälper nu. Jag behöver inte längre använda röstkommando för att få henne att stanna. Sitsen och tyglarna räcker.
Jag var helnöjd med henne idag. :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar