fredag 5 september 2014

transporttur

Idag åkte Freja en tur med transporten igen. Bara tio femton minuter, men det räckte för att hästen skulle bada i svett och vara löddrig när hon kom ur transporten. Det var ju varmt idag också, för all del. Men hon stressar nog upp sig lite i transporten också.
Nu går hon på utan större bekymmer, och hon väntar tills jag säger att hon kan börja backa när vi ska gå ut. Det går framåt :) Målet är att jag ska kunna lasta på henne själv, men där är vi inte än. Har aldrig tränat en häst för det tidigare. Hur får jag henne att stanna och stå still där inne medan jag går ut, sätter för bommen och för upp luckan? Jag antar att det ger sig ju mer jag håller på, men tips mottages gärna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar