söndag 28 september 2014

ögoninfektionen bättre

Idag såg ögat bättre ut. Hurra! Inget var alls, bara lite ofärgat ögonslem. Jag tryckte dit en omgång Noviform till för säkerhets skull. Inte blir jag populär, men det är ju för hästens bästa. Vi slipper förhoppningsvis ta hit veterinären nu.
Upptäckte dock att Freja har fått skorv på mulen. Soleksem? Trodde att säsongen för sånt var över nu. Hon blev insmord med mjukgörande salva där. Få se hur det ser ut imorgon.
Annars är hästen pigg och glad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar