tisdag 31 mars 2015

pyssel och lek i paddocken

Det blev mest kravlöst umgänge med Freja idag. Jag ställde henne vid bommen framför stallet och skalade av henne all lera och en massa vinterpäls. Hon hann ledsna lite innan jag var klar. Vi provade nya täcket som Bibi bistått med, och sen gick vi ut i paddocken. Jag jobbade henne en stund med flyttningar och sidvärtes för hand. Hon var duktig och med på noterna. Sen fick hon springa löst i paddocken. Det var skoj! Hon durkade och sparkade bakut, gjorde rusningar längs långsidorna och hade skitkul en bra stund.
  Jag fångade in henne och ledde henne längs skogsvägen tills hon blev nervarvad och svalnat. Sen fick hon komma ut i hagen igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar