Den här helgen har Freja fått följa med på långtur med de andra hästarna i stallet. Hon hade aldrig varit så långt hemifrån, och hon ÄLSKADE det! Nyfiken, pigg och glad följde hon
med. Jag red och ledde henne om vartannat under den dryga timmen vi var ute. Hon var trött på slutet, men jag var supernöjd med henne. Lite svårt är det att stå still, hon fattar ju
att hon ska stanna när jag ber henne, men att sedan stå still och vänta på signal att gå igen, det har hon inte fattat än.
Nu travar vi också, och jag red lätt försiktigt på henne igår första gången. Det var inga problem.
Idag gick vi på transporten ett par gånger och stängde luckan bakom. Freja går rakt in utan problem nu, och hon stannar kvar där inne utan att få panik. Förhoppningsvis är det värsta över
nu, med transportträningen. Till våren ska vi ut och åka på träningar och utställningar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar