onsdag 19 november 2014

cavaletti mm

Idag fick Freja pröva att gå och sedan trava över cavaletti för första gången. Ja, vi har gått över bommar på marken förut, men detta var första gången vi prövade upphöjd cavaletti.
Jag la upp tre bommar i solfjäder på volten, den mittersta var upphöjd. Sen longerade jag över detta, först i skritt, sen i trav. Det var lite av en utmaning för henne, hon fick tänka en del. Men hon fixade det galant i båda varven :))
Sedan red jag i paddocken, både i trav och skritt. Vi lärde oss att stå still och vänta på signal att gå igen idag :) Hon gör 20 m volt i trav med mig nu, sätter igång i trav och saktar av igen på ett mycket trevligt sätt. Det blir allt roligare att rida henne! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar