fredag 17 oktober 2014

Longeringen på G

Äntligen fick jag Freja att förstå och göra som jag ville i longerlinan! Idag var en stor dag.
Jag tog till mig tipset från kursledaren i unghästutbildningen jag går, om att vara mycket mera tydlig i mitt kroppsspråk. Jag har varit för "snäll" trodde hon. Och det stämde nog. När jag hoppade mot Freja med armar och ben viftande åt alla håll då hon kom emot mig vek hon undan och stannade ute på volten. Hon saktade av till skritt åt mig och började trava igen på mitt kommando och stannade ute på volten hela tiden. Hon t o m gjorde halt ute på volten! I båda varv. Massa beröm såklart, och bara några minuter i vart varv. Men nu vet jag hur jag ska bete mig.
Nu känns det som att det finns hopp igen. Vi kan greja detta, jag och Freja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar