Igår red vi ut på skogstur, jag på Freja i sällskap med Bibi på Tanessa. Det blev klättring och att se upp för granstammar längs stigarna. Vi hittade en ny väg runt höjden på andra sidan vägen. Det var en fin kväll. Freja var så nöjd med sig själv efter den branta nedförsbacken, där vi klev av och ledde dem. Hon fick ju höra att hon var duktig! Jag hade barbackasadeln utan stigbyglar. Freja är skön att sitta på och hon försöker inte kasta av en, så det är inga problem. Det var en skön kväll.
Idag tog vi en skrittur åt andra hållet, men jag bara ledde Freja. Hon var nog trött i benen efter all klättring igår, och jag behövde röra på mina egna ben. Det var en skön tur. Bibi red Tanessa och hängde med ut hon med. Bara en halvtimme 40 min men det räckte.
Hästarna käkar gräs nu, mer och mer. Det är mums!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar