Solen skiner och fåglarna kvittrar. Det blir knappast mera underbart än en sån här vårdag.
Jag umgicks med Freja på ett mycket trivsamt sätt ett par timmar mitt på dagen. Vi gjorde en stunds NH-övningar i lugn och ro i paddocken, vi betade och fick en bra borstning. Sen red vi ut i skogen. En härlig tur med en snäll och positiv häst. Inte mycket bråk alls idag - kanske funkar NH-träningen? Vi tränar övergångar nu, både mellan halt, skritt, trav och galopp. Freja är pigg, men hon börjar ta till sig att lång tygel betyder skritt. Slappnar av och bara lunkar på när hon vet vad som gäller. Och idag fattade hon både höger och vänster galopp korrekt åt mig!
Det var en helnöjd matte och en belåten häst som kom hem till stallet efter sådär 40 min.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar