onsdag 8 april 2015

longering m inspänning

Igår kväll longerade jag en trevlig och samarbetsvillig Freja. Vi tog det lugnt. Bara skritt och trav, övergångar och ökning-minskning av tempot. Jag körde inspänning hela passet. Nu fungerar det bra, hon har lärt sig både att hitta balansen och att det blir lättast om hon slutar kämpa emot. Hon kröker på nacken och slappnar av och sänker huvudet i både trav och skritt. Såg jättetrevligt ut igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar