söndag 28 december 2014

kylig uteritt

Freja kom ut på sin tredje tur som ridhäst i vinter nu i förmiddags. Vi fick sällskap av Rouke och Sara B. Det var säkert sju grader kallt och marken var täckt av snö. Men Freja var bara glad och positiv, säker på foten och ivrig på upptäcksfärden. Hon hade ju inga skor, så hon hade inga problem att hitta fotfäste. Det var värre för Rouke, men han fick broddar runtom (vi fick vända), sen gick det bra för honom med. Vi höll oss dock till skritt hela turen. Kanske var vi ute tjugo minuter.
Det blir skor och broddar för Freja i januari. Nu ska hon ju börja ridas regelbundet.
Jag tror faktiskt att hon växt någon centimeter. Måste ta hit någon som kan mäta henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar