Freja har inte varit så nöjd de senaste dagarna. Matte har dragit ut henne i den där paddocken som hon nästan lyckats glömma! Och sen ska man göra som matte säger när man är där. Nej, fy sjutton! Det har varit protester och testande av huruvida man kan få sin egen vilja igenom. På hög nivå. Idag när vi skulle longera hade jag en Freja som stegrade sig tills hon gick runt och landade på rygg... Hon gjorde sitt bästa för att kicka matte också, men de tricken kunde matte, så det lyckades hon inte med.
Till slut hade jag en lugn häst som startade och stoppade på mattes begäran, och då slutade vi dagens träningspass där.
Ska jag våga sitta upp på det här söta lilla monstret igen, tro..? ;)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar